Planlegg mediene dine!

Vi er nå kommet i en tid hvor forbrukerne krever at bedrifter er gode digitalt, ikke bare skal nettsiden være rask, mobilvennlig og enkel navigere seg igjennom, men også de sosiale mediene skal engasjere, informere og gi merverdi!

}

Lesetid: 2 minutter

Lenge har sosiale medier vært venstrehåndsarbeid og det var «poteten» på arbeidsplassen som fikk styre med publisering av tekst og bilder for bedriften. Nå opplever vi en sterk vekst av kunder som outsourcer disse tjenestene, nettopp fordi de ser at markedet krever noe de ikke har kunnskap eller tid til. Selv med større bedrifter som har egne markedsførere opplever de at tiden ikke strekker til, og at det er vanskelig å holde seg aktiv og relevant på Facebook.

Slik gjør vi det.

En ting er sikkert; Sosiale medier tar tid, men vi vet at markedet krever at dette må prioriteres. For å kunne effektivisere tiden og unngå å bli avbrutt i arbeidshverdagen, så anbefaler vi alltid å planlegge bedriftens aktiviteter i sosiale medier i en publiseringsplan.

Publiseringsplanen er nyttig fordi den:
– Hjelper deg å tenke langsiktig
– Gir et oversiktlig bilde på aktivitetene bedriften har fremover
– Beskriver innlegg, tekst og tidspunkt
– Gir en oversikt på kommende aktiviteter og merkedager i kalenderåret
– Enkelt å planlegge kampanjer/annonseringer

Planlegg innholdet.

Når alle aktivitetene er planlagt i publiseringsplanen får man en arbeidsoversikt på:
– Hvilket eksisterende innhold man kan bruke.
– Skal man lage nytt videoinnhold?
– Ta nye bilder?
– Må noe designes?
– Trenger man ta hensyn til ulike formater?

Veldig ofte får man «ja» på alle punktene over, men nå har man tilstrekkelig tid til å se at det er behov for å produsere innhold lenge før det skal publiseres. Da kan man ha den luksusen av alltid å publisere innhold som er gjennomtenkt og gir publikum merverdi!

PLANLEGG PUBLISERINGENE TIL BEDRIFTEN
Det er spesielt enkelt å planlegge publiseringer i publiseringsverktøyet til Facebook, her kan man legge inn bilde/video og tekst i sin helhet og planlegge hvilken dag og tidspunkt det skal publiseres. Selvfølgelig etter publiseringsplanen!

TRE GODE GRUNNER TIL Å BRUKE PUBLISERINGSPLAN
1. Tidsbesparende
2. Bidrar til en jevn aktivitet i antall publiseringer
3. Kvaliteten på innleggene vil bli bedre.