Gjennestad videregående skole

Noe for nåtiden – noe for fremtiden.

Case

Gjennestad videregående skole ønsker en film for å tiltrekke seg flere søkere. De vil også digitalisere skolebesøk og infomøter, og informere og engasjere eksisterende elever.

Brief

På Gjennestad videregående skole utdannes ungdom for fremtiden. Gjennestad er en internatskole og tilbyr derfor noe annet enn en alminnelig videregående skole.

Målgruppen er ungdomskoleelever fra hele landet, gjerne med spesifikke interesser som samsvarer med det Gjennestad kan tilby. I tillegg kan målgruppen være elever på andre videregående skoler, samt foreldre.

Sluttprodukt

Da vi tok tak i denne oppgaven var det viktig for oss at eksisterende elever på Gjennestad skulle være frontfigurer. Dette fordi vi mener at målgruppe snakker best med målgruppe – at elev snakker best med elev. Vi ønsket også å bruke elever som går på de faktiske linjene vi skulle vise frem. På denne måten blir linjene enkelt og genuint forklart.

Vi la også opp til kule overganger og effekter. Vi brukte enkel informasjon og en lystig musikk. Alt for å få potensielle elever til å bli engasjerte og underholdt gjennom hele filmen.

I ettertid klipte vi hovedfilmen i flere ulike kortfilmer som presenterte hver linje. Videre lagde vi små filmsnutter fra filmen i et mobilvennlig format, til bruk som annonsering på sosiale medier.