Skadedyrbutikken

Bushman til Norge.

Case

Sommeren 2022 var vi med og lanserte myggmiddelet Bushman for skadedyrbutikken.no. Bushman er Australias mestselgende myggmiddel, og målet var å formidle en allerede eksisterende merkevare for et nytt marked.

Brief

Strategien var todelt. På den ene siden skulle vi skape et behov og etterspørsel hos forbrukerne slik at det ble flere utsalgssteder i Norge, mens det på den andre siden var fokus på økt salg i nettbutikken.

Løsning

Ved utarbeidelsen ble det viktig å ta hensyn til merkevaren. Vi kan anta at mange forbrukere allerede kjenner til produktet, og for gjenkjennelseseffekten var det derfor viktig å ivareta profilen til Bushman. Videre ble det fokus på kjappe blikkfang hvor tekstanimasjoner, farger og miljø ble nøye valgt ut.

Ulike kampanjer ble utarbeidet for å treffe flere interessenter og for å dekke flest mulig annonseplasseringer på Facebook og Instagram. I tillegg ble det laget bildekarusell for enkel shopping, samt video for rask innføring og engasjement.

Resultat

I perioden genererte annonsene:

En positiv konsekvens av kampanjen ga utslag på Facebook siden: