Vi hjelper deg med digital markedsføring.

Illustrasjon av ansatte ved Klikkbar Media, et komplett markedsføringsbyrå.

Å samarbeide med vårt markedsføringsbyrå kan øke din synlighet på nettet og være nøkkelen til å oppnå deres markedsmål.

Digital markedsføring
tilpasset din bedrift.

Enten dere har en nyoppstartet bedrift som vil bygge en merkevare fra bunnen av, eller et veletablert selskap som ønsker å pusse opp sin digitale tilstedeværelse, har vi en skreddersydd markedspakke som passer perfekt for dere!

Vi kan hjelpe dere med 

Snapchat har en sterk posisjon i Norge som den 2. største plattformen i antall profiler med 2,88 norske profiler. Blant målgruppen 18-29 år er Snapchat det mest brukte sosiale mediet i Norge med 66% daglig aktivitet.

Snapchat er kjent for autentisk og uformelt innhold, noe som gir bedrifter muligheten til å eksperimentere med kreative kampanjer som appellerer til den yngre målgruppen. Plattformen er også nyttig for lokale bedrifter, da Snap Map og geofiltre gjør det mulig å målrette kampanjer geografisk.

Vår ekspert på sosiale medier følger nøye med på de nyeste trendene på Snapchat, noe som sikrer at våre kunder får maksimalt utbytte av Snapchat Ads.

 

Illustrasjon av Snapchat markedsføring.

TikTok gir små bedrifter stor organisk rekkevidde, da algoritmene fremhever engasjerende innhold uavhengig av kontostørrelse. Dette betyr at bedrifter kan oppnå betydelig eksponering uten store investeringer, forutsatt at innholdet er av høy kvalitet.

TikTok tilbyr også effektive shoppingannonser, der du kan spesifisere målgruppen og inkludere produktkort for bedre resultater. Produktkortene fanger brukerens oppmerksomhet og gjør det enkelt å kjøpe produktet direkte fra annonsen.

På TikTok kan du nå et stort publikum i Norge, med 1,26 millioner profiler, hvor flest brukere er i alderen 18-29 år.

Illustrasjon av TikTok markedsføring.

LinkedIn er mer enn en rekrutteringsplattform; det er også ideelt for B2B-annonsering. Statistikk viser at 4 av 5 LinkedIn-medlemmer er involvert i forretningsbeslutninger, og plattformen har 1,30 millioner norske brukere.

Ved å være til stede på LinkedIn kan bedriften fremstå som troverdig og pålitelig i sin bransje. Gjennom deling av kunnskap og erfaringer kan bedriften bygge nettverk med andre fagfolk.

LinkedIn-annonsering gjør det enkelt å nå en spesifikk målgruppe med detaljerte målrettingskriterier, noe som er effektivt for leadgenerering, merkevarebygging eller økt trafikk til bedriftens nettsted.

LinkedIn tilbyr ulike annonsetyper skreddersydd for forskjellige mål. Vi har dyp forståelse av disse og vet når de bør brukes alene eller i kombinasjon for å oppnå ønskede resultater.

Illustrasjon av LinkedIn markedsføring.

Ved hjelp av Google Ads oppretter vi målrettede annonser for å nå deres publikum. Google annonser kan vises enten på Googles søkesider eller innenfor Googles Display Network, som omfatter over 2 millioner nettsteder, videoer og apper, inkludert populære plattformer som YouTube og Gmail.

Sammen definerer vi hvilken annonsetype – søkeannonser, displayannonser eller videoannonser – som best matcher deres mål. Ved å bruke data og analyser tilpasser vi kontinuerlig annonsekampanjene for å sikre optimal ytelse og resultater. I tillegg gir Google Ads oss full kontroll over kostnadene for bedriftens kampanjer, og vi kan enkelt sette budsjetter og justere bud, slik at dere har kontroll over annonseringsutgiftene deres.

Illustrasjon av Google markedsføring.

Vi hjelper dere med langsiktig synlighet på søkemotorer, som Google som står for 91,54 % av det globale søkemotormarkedet. Med en SEO-optimalisert nettside oppnår dere høyere rangering i søkeresultatsidene (SERP), og drar nytte av økt organisk trafikk gjennom relevante søkeord.

Vi er som detektiver når vi utfører søkeordsanalyser, og vi utfører grundige analyser av eksisterende nettsider som dekker alle aspekter av SEO, inkludert on-page, teknisk og off-page SEO.

Videre har vi stor interesse for å skape nytt innhold med fokus på optimalisering for relevante søkeord – vi sørger for at de ikke bare appellerer til søkemotorene, men også til den faktiske leseren.

Illustrasjon av SEO optimalisering.

E-postmarkedsføring er en kostnadseffektiv måte å bygge langsiktige kundeforhold, engasjere målgruppen og øke salget. De fleste e-postbrukere sjekker innboksen flere ganger daglig, og hele 60 % foretrekker å bli kontaktet av bedrifter via e-post!

Vi kan hjelpe med både tekst og grafikk til nyhetsbrev, og har forslag til automatiseringer som kan forbedre brukeropplevelsen på nettstedet deres.

Illustrasjon av E-postmarkedsføring.

Ofte stilte spørsmål om markedsføring.

K
L

Hvordan rangere øverst på Google?

Å oppnå en topplassering på Google er den ultimate målsettingen innen digital markedsføring. Det finnes ingen rask løsning for å oppnå dette, men en rekke digitale markedsføringsstrategier må kombineres for å rangere på søkemotorer.

Utfør en søkeordsanalyse for å så optimalisere innholdet på nettstedet ditt ved å inkludere disse søkeordene. Forbedre brukeropplevelsen ved å sørge for rask lastetid, mobilvennlighet og sikkerhet. Fokuser på lenkebygging, og vær aktiv på sosiale medier for å lede trafikk til nettstedet ditt. Bruk gjerne betalt annonsering for å få raskere synlighet.

Over tid vil disse tiltakene hjelpe ulike sider på nettstedet ditt å klatre oppover i Google-rangeringene når folk søker etter produktene, tjenestene eller innholdet relatert til bedriften din.

K
L

Hva koster Google annonsering?

Kostnaden for Google-annonsering varierer betydelig avhengig av flere faktorer. En nøkkelfaktor er konkurransen i bransjen; høy konkurranse fører til høyere kostnad per klikk (CPC). Målgruppen, inkludert demografi og geografisk plassering, påvirker også kostnadene, i tillegg til om du bruker automatisert eller manuell budgivning.

Og ikke glem markedsføreren! Google Ads er et komplekst verktøy som krever grundig kjennskap og erfaring for å kunne utnytte alle funksjonene fullt ut. Derfor vil det i de fleste tilfeller være en stor fordel å la profesjonelle med ekspertise og sertifisering i Google Ads, håndtere opprettelse, optimaliseringen og justering av annonsene.

K
L

Hva er SEO?

SEO, eller søkemotoroptimalisering, er prosessen med å øke nettstedet synlighet i søkemotorers organiske søkeresultater. Målet er å tiltrekke seg mer trafikk ved å oppnå høyere rangeringer for relevante søkeord. SEO er en kontinuerlig prosess som krever en langsiktig strategi for å opprettholde gode rangeringer over tid.

Hva koster digital markedsføring?

Se våre referanser innen digital markedsføring.

Vi har en standard timespris på 1250 kr ekskl. mva, men vi tilbyr også markedspakker med fastpris som kan tilpasses bedriftens behov. Våre fastpriser beregnes ut fra omfanget av markedsføringstiltak, kampanjens varighet, målgruppeanalyse, mengden innholdsproduksjon, samt overvåking og rapportering av kampanjeresultater. Dette sikrer at dere får mest mulig verdi for investeringen.

Hvorfor velge
Klikkbar Media?

Ta en prat med oss i dag om markedsføring for din bedrift.

Vi har et dedikert team med erfarne fagpersoner med ulik bakgrunn og kompetanse. Hos oss møter dere digitale markedsførere med lang erfaring fra annonsebransjen, spesialister innen google annonsering, søkemotoroptimalisering og markedsføring i sosiale medier.

Når dere velger oss, får dere tilgang til et bredt spekter av kompetanse som gjør at vi kan tilpasse løsninger etter deres behov. Vi utformer en skreddersydd markedsstrategi basert på deres økonomiske rammer, og leverer innsiktsfulle analyser og rapporter slik at dere kan følge prosessen og se resultatene – alt for å nå bedriftens mål.

Ta en prat med oss i dag, så kan vi sammen finne ut hvordan vi kan hjelpe dere med å oppnå suksess på nettet med digital markedsføring.

Vi hjelper dere også med