Tønsberg Auto

Tønsberg med et hint av Asia.

Case

Tønsberg Auto ønsket en modernisering av sin logo, slik at den fungerte bedre på trykk- og digitale flater.

Brief

Som merkeforhandler av japanske biler ble det naturlig å inkludere elementer fra Asia, samtidig gjøre logoen gjenkjennbar for lojale kunder og eksisterende marked.

Løsning

Tønsberg Auto er en kjent bilforhandler i Tønsberg og de ønsket selv at dette skulle gjenspeiles i den nye logoen. Slottsfjellet er et naturlig symbol og ved å implementere subtile asiatiske elementer som fargen rød, resultatet ble en logo som illustrerer Slottsfjell i soloppgang. Blåfargen ble hentet fra original logo for å beholde noe av profilen.

Den nye logoen har fått elementer som gjør at den fungerer godt med kun illustrasjon, på den måten kan man på designelementer kun benytte slottsfjellet i soloppgang og på samme tid fortelle leser hvilken bedrift som er representert.

I forbindelse med lansering av ny profil ønsket Tønsberg Auto å kjøre en Slottsfjell kampanje, hvor man ved kjøp av Suzuki eller Isuzu, kunne få med verdier verdt opp mot 25.000,-.

Vi lagde også en animasjon som viser en overgang fra gammel logo til ny profil. Denne ble lagd i flere formater, samt delt opp i intro og outro for bruk i sosiale medier.