Brief
Som merkeforhandler av japanske biler ble det naturlig å inkludere elementer fra Asia, samtidig gjøre logoen gjenkjennbar for lojale kunder og eksisterende marked.
Løsning
Tønsberg Auto er en kjent bilforhandler i Tønsberg og de ønsket selv at dette skulle gjenspeiles i den nye logoen. Slottsfjellet er et naturlig symbol og ved å implementere subtile asiatiske elementer som fargen rød, resultatet ble en logo som illustrerer Slottsfjell i soloppgang. Blåfargen ble hentet fra original logo for å beholde noe av profilen.
Den nye logoen har fått elementer som gjør at den fungerer godt med kun illustrasjon, på den måten kan man på designelementer kun benytte slottsfjellet i soloppgang og på samme tid fortelle leser hvilken bedrift som er representert.
I forbindelse med lansering av ny profil ønsket Tønsberg Auto å kjøre en Slottsfjell kampanje, hvor man ved kjøp av Suzuki eller Isuzu, kunne få med verdier verdt opp mot 25.000,-.
Vi lagde også en animasjon som viser en overgang fra gammel logo til ny profil. Denne ble lagd i flere formater, samt delt opp i intro og outro for bruk i sosiale medier.