Brief
Følelser spiller en avgjørende rolle i markedsføring av boligprosjekter, derfor var det viktig å bruke video for å engasjere potensielle kjøpere på en emosjonell måte. Med Hjemseng Brygge-prosjektet i en tidlig fase, var fokuset på å formidle følelsen og forventningene man kan ha som fremtidig bryggeboer.
Filmen skulle skape et bilde av livet ved vannkanten, med nøkkelord som «leilighet ved vannkanten,» «båtplass,» «skjærgårdsidyll,» «utsikt,» og «investering i livskvalitet». Gjennom utvalgte bilder og video, skulle filmen appellere til drømmen om det gode livet ved sjøen.
Vi produserte en hovedfilm i det brede 16:9-formatet, som gir en omfattende oversikt over Hjemseng Brygge og dets omgivelser. For å maksimere potensialet, ble filmen også delt opp i kortere snutter i formater som 4:5 og 9:16, optimalisert for annonsering på sosiale medier. Vår rolle inkluderte alt fra filmopptak og droneopptak til musikk, klipping og regi.
For å gi en følelse av samfunn og aktiviteter, valgte vi også å inkludere filmklipp fra vår mediebank, som viser mennesker i ulike aktiviteter. Dette komplementerte filmen og gjorde det lettere for interessenter å relatere seg til hva de kunne forvente hvis de valgte å investere i en leilighet på Hjemseng Brygge.