Messafestivalen

Glede for hele familien.

Case

Messafestivalen hadde et klart mål: de ønsket en nettside som kunne formidle sjarmen og gleden ved festivalen, og som ville engasjere både barnefamilier og ungdom. Nettsiden skulle være en bro til den fantastiske opplevelsen som Messafestivalen tilbyr hvert år.

Brief

Tønsberg Messafestivalen, grunnlagt i 1968 som en handelsmesse, har vokst og utviklet seg til en unik begivenhet som appellerer til ungdom og barnefamilier. Festivalen byr på gratis inngang og et mangfoldig program som inkluderer konserter, tivoli, aktiviteter, underholdning og en rekke salgsboder og utstillere som frister alle besøkende.

Løsning

Å ha en engasjerende nettside er kritisk når man ønsker å tiltrekke seg oppmerksomhet til en begivenhet som Messafestivalen. Nettsiden skulle være leken og innbydende, og appellere til målgruppen med en fargerik og livlig profil. Den skulle presentere et livlig bilde av hva besøkende kunne forvente seg fra festivalen, inkludert karuseller, tivoli, konserter, matopplevelser og en overflod av salgsboder og utstillere.

Vi tok på oss ansvaret for å utvikle en helhetlig visuell identitet for nettsiden, inkludert en leken strek og illustrasjoner som fanget festivalens livlige ånd. Vi lagde også videoer som hjalp med å formidle stemningen og opplevelsen av Messafestivalen. I tillegg ga vi opplæring til festivalens ansatte, slik at de kunne oppdatere visse deler av nettsiden selv, noe som gjorde det enkelt å holde informasjonen oppdatert.

Vi integrerte også Messafestivalens Instagram-feed på nettsiden. Dette gjorde det mulig for besøkende å se de nyeste innleggene fra festivalen.