Thesbiteateret

Et yrende godt program.

Case

Thesbiteateret er 50 år i 2022, og kan med det titulere seg som Norges eldste friteater. De ønsket en ny nettside med lekne streker som var lettlest og brukervennlig for videre oppdateringer og salg av billetter.

Brief

Thesbiteateret er en non-profit organisasjon som gjør dem avhengig av frivillighetsarbeid, samt kommunal og statlig støtte for å kunne gjennomføre sine produksjoner. I en søknadsprosess om midler er nettsiden et spesielt viktig verktøy. I tillegg hadde de behov for en plattform hvor de kunne vise frem programmet og selge billetter til publikum.

Løsning

Prosessen startet med å finne ut hvilken informasjon som var viktigst å få frem. Svaret ble program, historie og kontakt. Det er dette kundene er mest interessert i, og sluttproduktet bør ha en brukervennlig og forståelig løsning.

Programmet skulle gjøre veien kort til handlekurven på TicketCo, og samtidig beholde sporing og data fra alle interessenter. Det ble utarbeidet en egen underside tilpasset frivillighetsarbeid. Denne skulle bidra til rask søknadsprosess, ryddig innlevering og gjøre det lettere ved rekrutteringskampanjer.

Historien og bildearkivet er viktige undersider i søknadsprosessen om midler til organisasjonen, og det ble laget en videoserie om oppstarten som blant annet viser grunnlegger og «thesbianer» Frank Lie.

Les mer om den nye profilen vi har utarbeidet her.

→ Besøk nettsiden her.